Jakarandas op my voorstoep.

September 23, 2008 at 5 : 14 86 Kommentaar

Enige gesoute Pretorianer sal jou kan vertel dat wanneer die stad sy pers kombers aantrek, raak dit tyd om die boeke nader te sleep.  Dit is dan Oktober, die tyd om te kyk wat te redde is.  Jy kan altyd die kortpad manier beproef.  Gaan sit onder ‘n boom en wag totdat ‘n blommetjie op jou kop val.  Jy sal dan glo al jou eksamens deur kom.

More is eerste erfenisdag en daarna braaidag.  Vorige geslagte het ons ‘n pragtige Jakaranda erfenis gelaat in Pretoria.  Pretoria is nie die enigste stad wat met ‘n Jakaranda kleed spog nie, maar dra nogtans die naam Jakarandastad, wat internasionaal aanvaar word.  Selfs beweer die jaloerses oorkant die Jukskei dat hulle Jakarandas mooier is.

Jakarandas is nie ‘n inheemse boom nie.  James Clarke het die saad in die 1880’s ingevoer.  Die eerste twee bome is in 1888 by ‘n skool in Arcadia geplant.  Kort daarna was die bome in Kochstraat (vandag Bosman) geplant.  Die vet was in die vuur en ‘n Jakaranda ontploffing het gevolg.  Ek is nie seker hoekom nie, maar ek vermoed die mense het hulle mooi gevind.

Die Jakarandas wat ons ken is Jacaranda mimosifoliaDie blou jakaranda.  Hulle kom oorspronklik van Suid en Sentral Amerika en is ook inheems aan die Karibiese Eilande.  Hulle kan temperature van tot -7 º C weerstaan, maar is nie bestand teen ryp nie.  Hulle word 5 – 15 m hoog.  Jakarandas het selfs medisinale waardes, hulle werk teen Bacillus, Staphylcoccus en E.coli.  Hulle hout kan ook gebruik word.  En julle het altyd net gedink dat hulle mooi is en jou lekker hooikoors kan gee.

Op die oomblik is dit onwettig om ‘n Jakarandaboom te plant.  Die regering het dit ‘n paar jaar gelede as ‘n indringerplant geidentifiseer.  Pretoria sal dus eendag nie meer die titel van Jakarandastad verdien nie.   (Ek stem saam dat ons uitheemse plante moet beperk, maar in die geval is die Jakaranda die kern van die stad.  Dit is amper al inheems.)

Erfenisdag is daar gestel om ons erfenis te waardeer en te herdenk.  ‘n Erfenis waarvoor daar deesdae hand en tand voor geveg moet word.  In plaas daarvan om almal hulle erfenis te gun en daarop voort te bou, word daar van die Afrikaner se erfenis verniel.  Selfs al is dit ‘n onskuldige boom, wat nie as ‘n probleemplant bewys is nie.  Jakarandas is deel van Pretoria se erfenis. 

Eers ‘n naamverandering, dan ‘n identiteitsroof.  Gevolg deur . . . ‘n herbevolking dalk?

Is ek onnodig sentimenteel?  Behoort alle Jakarandas voor die voet uitgeroei te word?  Waarmee behoort die Jakarandas in Pretoria vervang te word?  Is daar ‘n Suid-Afrikaanse dorp wat die nie-amtelike naam van iets inheems dra?  Rose en Eike is uitheemse plante?

Blogvraag:  In watter stad word ‘n jakaranda blommetjie wat op jou val, gesien as ‘n teken dat jy gaan druip?

Blogantwoord:  Willekjind is reg met arctophiles.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Teddiebere Woorde, maar nie dade nie.

86 Kommentaar Add your own

  • 1. Wille kjind Q  |  September 23, 2008 om 5 : 37

    EERSTE!

  • 2. Wille kjind Q  |  September 23, 2008 om 5 : 38

    Ek weeti!😯

  • 3. Wille kjind Q  |  September 23, 2008 om 5 : 45

    Moet ek nou ga google?

  • 4. Wille kjind Q  |  September 23, 2008 om 5 : 46

    Gee my ‘n clue

  • 5. Wille kjind Q  |  September 23, 2008 om 5 : 49

    👿

  • 6. Adrie  |  September 23, 2008 om 5 : 52

    van wanneer af gee ek clues?

  • 7. Adrie  |  September 23, 2008 om 5 : 54

    Daar was studente betrokke . . . nie in SA nie.

  • 8. Wille kjind Q  |  September 23, 2008 om 5 : 54

    Gmpf!

  • 9. Wille kjind Q  |  September 23, 2008 om 5 : 57

    Ek ga nou ry. Chat later

  • 10. The unpregnantmother  |  September 23, 2008 om 6 : 26

    Jakaranda’s in blom gee my koue rillings! Dis dan wanneer ek besef dat ek laaaaaaankal al moes begin leer het!

  • 11. Olga  |  September 23, 2008 om 6 : 38

    Stellenbosch is bekend as die eikestad. en antw op blogvraag vraag, australia?

  • 12. Olga  |  September 23, 2008 om 6 : 48

    is daar iets in die land waarmee die regering nog nie geinterbliksem het nie? en oor die ministers wat nou so bedaek, hulle word vriendelik verplig. joelies sieser, zuma se baas, se dat mbeki hulle aangestel het MOET hulle bedank uit respek vir mbeki. en hy se, vir die res, WHAT WE GET RID OF TODAY, WE CAN REPLACE TOMORROW. WE HAVE LOTS OF PEOPLE WHO CAN RULE THIS COUNTRY. gr8 frigging stuff.

  • 13. Roer  |  September 23, 2008 om 6 : 49

    Aaag, hoe mis ek Pretoria nou.

  • 14. Olga  |  September 23, 2008 om 6 : 55

    seker enigste land op die gesig van die aardbol wat deur n jeugliga regeer word. met ander woorde indirek deur julus malema. plaas van gee hulle die kaartman n pos in die regering. die kakhuise moet skoon gemaak word!

  • 15. Adrie  |  September 23, 2008 om 6 : 58

    Roer, ons sal sam moet aanstel om haar nuwe kamera vir jou in te span. Dan gaan jy eers verlang!

    Olga, ek se eerder niks van die ministers nie. Manual is n gatslag.

  • 16. Adrie  |  September 23, 2008 om 6 : 59

    Mamela moet eerder uit PTA bly. Die jakarandas sal net kots as hulle hom moet sien

  • 17. Olga  |  September 23, 2008 om 7 : 14

    die jakarandas sal vrek nevermind kots.

  • 18. Olga  |  September 23, 2008 om 7 : 18

    ek wonder hoe gaan malema die aanstelling van zuma as president regverdig? daar was nie 16 klagtes teen hom nie, maar oor die 700 klagtes. wonder wat ga malema doen wanneer hy nie adjunk president word nie?

  • 19. Wille kjind Q  |  September 23, 2008 om 7 : 46

    QUEENSLAND! He! He!

  • 20. Wille kjind Q  |  September 23, 2008 om 7 : 50

    Gat julle nou elke dag die hele dag oor die days of our lives in our fucked up country❓😯

  • 21. Olga  |  September 23, 2008 om 8 : 10

    waarvan+praat jy wk?

  • 22. aventer  |  September 23, 2008 om 9 : 57

    Hulle het al die jakarandas by die skool uitgehaal sussa, dit lyk nou so kaal

    En ek’t geleer dat ek nie vreeslik baie kan drink nie…ook maar goed ons is vroeg weg by die partytjie

  • 23. Pikkelik  |  September 23, 2008 om 9 : 58

    Ek is sooooo bly om te sien Weeskjind is nou wille kjind!!
    Hallo julle, ek het net gou die koek en wyn gebring!!!! Praat weer more!

  • 24. Adrie  |  September 23, 2008 om 10 : 00

    PIKKIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Mens, kan jou met die hand groet.

  • 25. Adrie  |  September 23, 2008 om 10 : 02

    Aventer

    Watter blerrie onnie kan nou weer nie poep nie? Dit is mos waar bollie idees vandaan kom.

    Pikkie

    Ek was ‘n naweek lank Herriemerrie tot Sam my HM noem. Toe onthou ek dit is ‘n hoer M**d

  • 26. aventer  |  September 23, 2008 om 10 : 15

    Pikkie…🙂

    Bly jy’s terug…ek moes nou so baie foute regmaak, dink dis tyd dat ekke maar gaan doeks

    Lekker slapies almal

  • 27. Olga  |  September 23, 2008 om 11 : 08

    waar ons woon staan die jakaranda bome so geil, as dit bot, gee niks my groter vreugde as om bo by ie hej van die village te stop en af te kyk op die lila mosaiek nie. kan nie dink hoekom mense altyd moet krap waar dit nie jeuk nie. jakaranda boom is seker ongewens omdat daar te veel kp, np, awb ens plakkate deur die jare gehang het! die bome het dit nie verwelkom of vir daardie plakkate gevra nie. maar hulle is nietemin tot FAUNA NON GRATA verklaar.

  • 28. Olga  |  September 23, 2008 om 11 : 14

    Almal lala al en die poepe onder die kberse bedwelm julle en laat julle dieper slaap. hoe jaloers word ek op julle vermoee om te gaan slaap. klaasvakie, jy is n bliksem. laat ek maar eerder nuwe marinadesous resep soek of prakseer vir more se braaihoender. al gatvol vir die gewone ou tamatie marinades.

  • 29. Wheelbarrow Jack  |  September 24, 2008 om 12 : 42

    Die jakarandas kan mooi wees. Veral die lanings soos in julle fotos.

  • 30. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 05

    wie braai almal vandag???

  • 31. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 07

    baie duidelik almal!!

  • 32. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 8 : 07

    Ek ga zoo toe. Sal laat mirrag braai

  • 33. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 8 : 08

    More skroppi

  • 34. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 08

    zooooo??? ag bly net hier dan sien jy alles

  • 35. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 09

    lo wk
    🙂

  • 36. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 8 : 11

    Ek ga heritage day deurbring by my 3ling se fêmily

  • 37. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 11

    hehehe

    en ekke moet werk…….

  • 38. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 8 : 11

    Ek wil my kêmera nog testdrive

  • 39. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 12

    dis so nie reg nie!

  • 40. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 8 : 13

    Shame! Dis ‘n skande!

  • 41. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 15

    …in die sweet van jou aangesig sal jy jou brood verdien…

  • 42. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 8 : 19

    Dis erg om te sweet wanne almal braai

  • 43. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 22

    vryf dit nou in toe

  • 44. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 8 : 23

    Vryf vryf vryf

  • 45. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 8 : 24

    😈

  • 46. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 25

    wa jou 3ling vandag?

  • 47. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 25

    le seker nog en poep ruik

  • 48. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 8 : 29

    My 3ling wag vi my met ons ‘operation wk’

  • 49. skroplap  |  September 24, 2008 om 8 : 40

    ek sien

  • 50. Olga  |  September 24, 2008 om 9 : 51

    more, more. dis warm. dis vrek warm in die laeveld. wie se slim idee was die braai tog.

  • 51. Olga  |  September 24, 2008 om 9 : 55

    wonder of daar rerig jakarandas op juf annie se voorstoep is? daar is jakarandas by ons agterhek.

  • 52. aventer  |  September 24, 2008 om 10 : 02

    Geniet die af daggie julle🙂

    En onthou dis nasionale braaidag

    Oe jummy😛 steaks

  • 53. Adrie  |  September 24, 2008 om 11 : 22

    More almal! Olga, die vraag is eerder, het ek n voorstoep?

  • 54. skroplap  |  September 24, 2008 om 11 : 23

    die blog is gefok vandag

  • 55. skroplap  |  September 24, 2008 om 11 : 24

    hi ola

  • 56. skroplap  |  September 24, 2008 om 11 : 27

    weer ignore dit my

  • 57. skroplap  |  September 24, 2008 om 11 : 59

    ek kan maklik 400 by myself doen tot 2uur

    🙂

  • 58. skroplap  |  September 24, 2008 om 12 : 00

    3 roofleser, en ek moet dit alleen doen….

  • 59. olga  |  September 24, 2008 om 1 : 44

    Die rooflesers kan nie spel nie. daar gaan nie veel by jou werk aan nie skroppie. vertel die baas hy kan maar die deure toemaak of jy waai in elk geval.

  • 60. olga  |  September 24, 2008 om 1 : 46

    ek gaan nie eers poog om 100 op my eie te maak nie.

  • 61. olga  |  September 24, 2008 om 1 : 47

    Dalk moet ek maar vir bessie zoo toe neem.

  • 62. olga  |  September 24, 2008 om 1 : 49

    oepsie. kani werk nie. sy is steeds bronstig.

  • 63. Annora  |  September 24, 2008 om 2 : 04

    Ons laan is vol Jakarandas en die blommetjies kom nou uit…piepklein . In Oktober is als pers in die laan en heerlik om onder dit deur te draf.

  • 64. Annora  |  September 24, 2008 om 2 : 05

    Maar hulle mors baie in Augustus as die takkies af val en ook slurp hulle baie ondergrondse water op so mens sukkel om ng plante onder hulle aan die groei te hou, maar ek lief alle bome inheems of uitheems. Veral inheems soms en soms uitheems.

  • 65. Olga  |  September 24, 2008 om 4 : 31

    ek kan nie insien hoekom mense jakaranda, denne, wattel, sipresbome in n erf wil plant nie. daar was mase rooiwattelboom 3 meter van ons voordeur en 2 privetbome 1.5m van kamervenster toe ons hier ingetrek het. die privetbome het tot reusegrote gegroei. die bome teen die huis het lig uitgeblok. daar is verder 3 sipres bome en n eikeboom ook. en dit alles in die voortuin.

  • 66. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 4 : 35

    Wat ‘n dag! Ek is seker elke liewe swart kleuterskool was vandag by die PTA zoo. Nee my fok! Ek gaan gereeld zoo toe en vandag wassiti 1ste keer wat ek so iets beleef het😯

  • 67. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 4 : 40

    Dan wonner die mense hkm ek willetuin toe ry om die selle diere (as jy gelukkig is) te sien!

  • 68. Olga  |  September 24, 2008 om 5 : 34

    besoek aan die dieretuin sien jy meer as net olifante en rooibekke. en lesbes, jy hoef nie heeltyd op jou gat te sit nie.

  • 69. Olga  |  September 24, 2008 om 6 : 01

    het julle gesien hoe paradeer zuma en sy cronies op die nuus? die anc highlanders. ek wonder net, waar kom al darie kolle velle vandaan? kunsmatig? se wie?

  • 70. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 6 : 30

    Olga… Ek het daai deel gemis ma ek het genoeg van sy comrades vandag gesien

  • 71. Olga  |  September 24, 2008 om 6 : 51

    Hoop jy kyk nuus 19.00 op 2 wk. wa kom darie katvelle vandaan?

  • 72. Olga  |  September 24, 2008 om 7 : 00

    kan paula nie gehijack en vrek geskiet word nie? die ding irriteer my grensloos. dan kan aliens kom en ou netta onvver. hulle behoort laaaank op haar te oorleef.

  • 73. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 7 : 13

    He! He! Eks bly ek voeli al1 so oor Paula nie! Arme Xander. Ek dink hy gat John en sy skiewies se skelm streke oor 2 weke oopvlek. Shame…. Arme ding. Nohtnagel is ‘n poephol.

  • 74. Olga  |  September 24, 2008 om 7 : 19

    nothnagel is n volslae dem ou doos. nee, o donner tog, n doos het n doen. maak n graad mens so hovaardig?

  • 75. Olga  |  September 24, 2008 om 7 : 26

    juf annie,

    is alle mense met grade so hovaardig met HOLIER THAN THOUGH houdings. ma kyk dan ou madel wat net ha ruggraad het is net so hoogmoedig. en dit n ou teef wat gelieg en gesteel het om n ou toilet grote sportwinkeltjie alleen te besit. toe laat die paragoon van waardigheid haar nog verneuk deur n man. wat wys vir al haar hoogmoed, het darie man sleutel tot haar beursie gehad. s.a. se skrywers ken nie mensie nie. ou hoogmoedige madel moes winkel klerke en kelners onthaal om mense op haar partydjies te kry.

  • 76. olga  |  September 24, 2008 om 7 : 33

    more oggend is sirkusse van die wereld weer op tv2. s.a. sal aan die beurt wees. gaan parlement genoem word.

  • 77. Wille kjind Q  |  September 24, 2008 om 7 : 55

    Eks vrek moeg. Gat nie eens my boek leesi. More issit wee aanmeld by die tronk

  • 78. Adrie  |  September 24, 2008 om 8 : 06

    nee, olga. net ingineurs en manlike prokureurs. en skoolhoofde

  • 79. Olga  |  September 24, 2008 om 8 : 09

    die prokureur wat ek ken, groet baie vriendelik, al is dit op n sondag oggend in checkers. of n woensdag oggend in wimpy in belfast.

  • 80. Adrie  |  September 24, 2008 om 8 : 13

    ek ken nie so baie prokkies nie.

  • 81. Olga  |  September 24, 2008 om 8 : 17

    skoolhoofde is is sonder uitsondering poepholle.

  • 82. Olga  |  September 24, 2008 om 8 : 19

    Wil jy ni hond he nie, juf annie? hy is n heilige hond. hy bid die paternoster.

  • 83. Adrie  |  September 24, 2008 om 8 : 22

    Gmf! nee dankie.

  • 84. Ek is ‘n Pretorianer . . . « Dorings en soms Rose  |  Oktober 1, 2008 om 5 : 26

    […] is veral bekend vir die Jakarandas wat nou weer kop uitsteek.  Pretoria het die grootste en die beste universiteit in die land.  Die […]

  • 85. p@€skop  |  Mei 25, 2009 om 5 : 43

    ag dis p@€slik

  • 86. Ria  |  Januarie 1, 2011 om 8 : 28

    Ja…ek stem saam oor die Jakarandas. Dit is deel van ons erfenis en iets om op trots te wees al is dit ‘n uitheemse boom. Dieselfde met die Bloekombome….wat sou die Vrystaat en die Transvaalse Hoeveld gewees het sonder Bloekombome? Nou word dit uitgeroei…vandag staan daar nog ‘n pragtige boom en more kom jy daar en dis afgekap. Dis ook nie asof hierdie sg. inheemse boomliefhebbers dan die arme bome vervang met ander inheemse bome nie. Dit word net so gelaat…die aaklige kaal kol waar eens ‘n pragtige boom gestaan het, wat skuiling en koelte vir mens en dier gegee het. Dit is tragies dat sulke lieflike bome so uitgeroei word. Na alles…..ons mense kom ook maar van ander lande af….seker hoekom ons ook uitgeroei word.

Lewer kommentaar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Rosies vir Little Angels

Photobucket
The ARK; Standard bank; Hermanus ReK no: 085133698; Takkode: 050312

Rooflesers

website counter

Liedjie Doring Augustus – Max

Liedjiedorings September

Willes: 100

Olga: 13

Max: 37.5

Wip: 8

Kaneels: 2

Spesies

Potpourri

Posduifhok

amaal3@gmail.com

Gevreetjie Fabriek

http://en.gravatar.com/

Facebook

Dorings en Soms Rose het 'n groep op Facebook gestig. Soek ons gerus op.

Hoe vaar ons?

ZA TOP Sites
saTopBlogs.co.za

